Saturday, March 28, 2009

doa yang tiada buahnya?

Assalamualaikum and good morning everyone, especially to my belovd partner and sister, Cik Aida Mahat. He2. This will be my second post, I guess. So, I'm trying my best to start a new day off as beautiful as it is always be. Right? I hope it is ok to you for me to mix around some Malay and Korean as well. *ehem2.

Pernah suatu ketika di zaman Rasulullah sallalallhu alaihi wasalam, seorang sahabat bertanya pada Nabi, "Ya Nabi, adakah Allah itu jauh sehingga aku perlu memanggilnya dengan kuat atau dia begitu dekat sehingga cukup jika aku membisikiNYA?"

Muhammad s.a.w terdiam sehingga turunlah wahyu Allah.

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat,

Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa kepadaKu. Hendaklah mereka memenuhi (perintah) Ku dan beriman kepada Ku, agar mereka memperoleh kebenaran" [Al-Baqarah:186]

Sahabat yang bertanya tadi pun tersenyum. Saya terpegun. Indahnya Allah!!

0 comments:

Powered By Blogger