Friday, August 21, 2009

journey to home1.

salam...

beberapa hari yang lepas, ramai kawan2 saya bertanya,

'aida, ko naik bas ape? kul bape?'..

saya sekadar tersenyum dan berkata, 'aku naik bas ting tong..bas lame..yang ikut dari melaka central ke alor gajah ke tampin ke seremban tuh'..

'oowwhh..nape x ikut bas bese je?'

"aku x tempah tiket..lagipun, aku suke nek bas angin free..hehehe'

pelik ke?? seriously, saya memang suke nek bus tuh, although kene bayar lebih dlm rm10 berbanding bas bese rm7.. but it's worth.. bile saya arrived kt mc, bus pg tampin baru bertolak..xpelah..sebab dlm setengah jam lagi ade bus lain..kemudian, saya pergi m'hantar aisyah dan rakan2 ke platform..cewh.. and guess what? saya nampak ayie, tapi buat2 x nampak sebab die memang wat cmtu gak..hopefully, die ok skolah kt lua.. saya dpt bus dlm pkul 5, tu pun terpaksa bersusah payah mengangkut beg roda yg 50% kandungannya, buku.. seksa and gelagat saya angkat beg berat naik tangga menarik perhatian almost semua penumpang..hahaha.. dan saya duduk sebelah seorang budak lelaki yang saya langsung x tengok muke dia until ble dye turun bus, ok!! budak sekolah tahfiz!! aahh..kinda kelakar gak..duk sebelah mamat tahfiz..cewh..bus tuh getting crowded dan saya pun tutup hidung sebab tukang pungut tambang merokok..and byk habuk..xdpt tido sbb mata menjamu ciptaan Allah..hehehe 

0 comments:

Powered By Blogger