Thursday, August 27, 2009

sayangi ibu bape!!!!


salam alayk!!

saya ingin memberi satu input mengenai suatu perkare yg saya perolehi drpd seorang sahabat.. saya pernah bertanya kpd die.. 

aida  : 'salam. what's the best way of advising our parents in religion? yeah, sometimes they are quite little bit stubborn'

friend  : 'paling baik? kalo nasihat, try bincang dgn rasional, always tunjuk contoh yang baik, akhlak yang baik baru senang terima nasihat.. tak pun try persoalkan pe yg dorang wat.. of course kene doa. hidayah tuh milik ALLAH..'

aida : 'mcm senang jer..tapi rase cm berat sgt beban tuh..'

friend  : ' everything nmpk cm senang. teruskan usaha.. dakwah bukan on the spot dpt results..tgok sirah Nabi. yang penting jgn give up.. kalo aku, aku tekankan akhlak. but still perkara lahiriah kene jaga.. jangan org kate Islam mundur.. tunjuk kat orang care kite yg terbaik. sabar. usaha. doa. tawakal.'

Alhamdulillah, bagi saya, saya sggggttt bersyukur dikurniakan seorang teman sebegini.. dan alhamdulillah kerana ucapan inilah yg membuatkan saya bersemangat ingin membimbing ibu bapa saya yg tercinta supaya di akhirat kelak, saya dapat bersama- sama melangkah ke syurga Firdausi bersama mereka kelak.. InsyaAllah..

semoga saya dan rakan2 lain yang bertuah dipilih ALLAH, same2 kite jumpe di syurga.. InsyaALLAH..

0 comments:

Powered By Blogger