Saturday, August 1, 2009

wanna try jalan dakwah?

salam..

sekarang baru aku sedar..yang jalan dakwah ni sangat manis and best tapi sangat berliku.. sangat3x.. harap2 Allah bagi aku kekuatan..Amin..

I have a friend..whom i believe he really tried to change himself from worst to better.. and he really need my help..(tazkeerah).. For me, it never be a burden for me( insyaAllah) but it always be my responsibility.. and at the same time, i always tried to avoid to have a somekind-dangerous-relationship..u get that?? (cam nk avoid pergaulan bebas).. yet, he thought that i'm not willingly to help him..misunderstood.

friend, i can only give u support for a while..not for the entire life..and u should get any help from friends who u trust them..not only me in this life that can guide you..i'm not perfect, yet i alwas tried to do the best for my life..even, when i'm pray, i know that i can just ask for the best for me and u.. only ALLAH knows what's the best for us, human.

sahabatku, kalaulah kau tahu betapa susahnya melalui jalan dakwah ni, engkau pasti menangis.. walaupun pahit, tapi engkau akan dapat manisnya yang tidak terhingga kemudian.. susahnya aku nk masuk jalan yang sangat menjanjikan kebahagiaan di dunia dan akhirat...tapi ble dah masuk, jangan sesekali lepaskannya..sangat merugikan.. jalan ini banyak mengajarkan aku nilai ketabahan, berakhlak baik, kesabaran dan lain2.. aku harap sahabatku cubalah untuk melaluinya..engkau tidak akan menyesal..

 

0 comments:

Powered By Blogger