Friday, August 21, 2009

journey to home2.

salam..

ble saya arrived tampin, saya sedar roda kt beg saya rosak..tidak!! tukang pungut tambang letak beg saya dgn ganas smpi rosak roda..terpaksalah tarik walaupun tidak sempurna..huhuhu.. alhamdulillah ble nek bas tampin ke seremban, suasana dlm bus sgt tenang..baru lepas hujan dan suasana redup..lagipun, bus lengang dalam hanya 10 org penumpang.. saya x bley tido tapi hanya berangan dan berlatih public speaking senyap2.. hehehe.. ble smpi stesen rembau, pemandu bus suruh tukar bus air cond sbb dye x nk buang minyak hantar hanya 7 org.. huh?? penatlah mcm niyh.. kene bawak beg berat turun bus, dan naik semula bus lain..

suddenly, there's an Indian woman offered herself..

'adik, meh saya tolong angkatkan beg'

'ehh, xpelah, kak..beg niyh berat..tapi akak tolong angkat beg powerpuff girl nie jela..thanks' saya panggil akak sbb x berani panggil makcik..hehehe

ble dlm perjalanan, sejuknyer..and x lame lepas tuh..ramai sgt dalam 10 orang pendatang asing ( bangladesh or nepal,, xtaw la) msuk dlm bus..kinda crowded and inside my heart, eyy,, takut nyer..dah la ramai.. berdiri. agak taku gak..

and after a long journye, finally saya sampai kat terminal 1..oh, seremban, my hometown!! and same thing happens again..saya still ada kesukaran dalam menarik beg saya dan angkat beberapa kilo naik tangga walaupun hanya 2 anak tangga..penat!! belakang saya, ada warga asing (pekerja lah), and astagfirullah, tangan saya tersentuh dengan tangan dye..dye tetibe angkat beg saya naik tangga without saying any single word.. dah tuh, dye pergi camtuh.. saya pun ckp 'thanks'..

suddenly, i became hungry after texting message to ateh asked to fetch me.. saya pun ke dunkin doughnut, my fav in t1..sepanjang saya berjalan, saya nampak sorang budak lelaki wearing his school uniform sitting and waiting maybe for his parents..bagi saya la kan, muke dye sangat handsome, like arabian skit..and alhamdulillah la, dye x tukar baju skul dye although dah malam tyme tuh ( around 8 pm.) kinda mysterious guy..(dlm hati saya berharap agar dye nmpk saya) hahaha..ntah pape tah saya ni.. after buying sandwich n mineral water, saya pun berdiri tepi kaki lima waiting for myvi car to arrive..tapi bile saya pusing belakang, nmpk budah tuh..ahhh.. betul2 berdiri blakang saya..cewh..ni yg best ni..hahaha..ble atih dah smpi, that guy's parents pun dh smpi.. so bye2.. xdelah.. bye2 dlm hati sudah..xde makne deh..

so, that's my story on journey to home..let me tell you something:

indian woman: kite x pernah expect yg there's someone to help us walaupun tyme tuh, kite keseorangan tanpa kwn.. Allah send her for me to help me..Thank, kakak "x"..Alhamdulillah..

warga asing: incident ni semakin kukuhkan pendapat saya tentang don't judge a book by its cover..sebelum ni saya hanya berfikir betapa mereka nie suke menyibuk kt msia tapi at last, dorang jugak yg tolong saya angkat beg tanpa sebarang balasan. thanks, mr "P"..Alhamdulillah..

arabian-faced guy: ntah..xtau nk ckp pe..bese la tuh..feelings cmni..tapi mostly xde makne pun.. start t ctu n tamat kt ctu..tapi at least, this guy really attracts me..hahaha..ntah pape ntah..

so, this is me.. i often took my experience to be my loyal teacher..and i will always appreciate what Allah had decides for me.. InsyaAllah..wasalam.

0 comments:

Powered By Blogger