Saturday, August 1, 2009

situasi 1:

saya pernah bagi tazkeerah pasal ayat 67: surah Az-Zukhruf.." teman2 baik pada hari itu saling bermusuhan antara satu sama lain melainkan mereka yang bertakwa". dan saya un menghuraikan ayat itu semasa taklim..

lepas taklim habis, ada seorang sahabat, A berkata kepada saya, "aida, aku dah banyak kali dengar ayat tuh". saya pun rase mcm salah ke?? maybe kite dah byk kali ckp ayat tuh, tapi sape tahu time kte ulang kali ke-5, baru org tuh sedar?? sape tahu? allah..

the, tetibe, ade lagi seorang tanye saya semasa dalam blok, "aida, tadi ko ckp ayat pe??" then, saya pun ckp semula ayat tuh..dan kwn tuh tanyer pasal huraiannya..

p/s: see?? mungkin kite rase sudah tidak perlu kite ulang ape yg kita sudah peringatkan.. tapi jangan fikir pasal seseorang sahaja.. ade ramai lagi yang tidak tahu mengenainya.. ingatlah begitu sahabatku.. 

0 comments:

Powered By Blogger