Saturday, August 29, 2009

terawih

salam..

it's been a week since first Ramadhan and alhamdulillah, saya berjaya menghadiri solat terawih setiap malam.. (: tetapi kadang kala, suasana di Masjid Kariah Rasah Jaya tidak begitu menyenangkan saya..

mereka: "adik, budak2 yang kecik tuh pergi saf belakang yer.. biar akak2 yang besar tuh kt saf depan.. adik pg belakang yer.."

pndapat aida: "hmm..makcik2.. ade ke sebarang dalil dalam Al-Quran atau Hadis yg menyatakan bahawa kanak2 harus berada di saf belakang? atau pun jika kanak2 di saf depan, akan membatalkan solat jemaah yg sudah baligh??"

selalunya, hampir setiap masjid di Malaysia sebegitu.. bagaimane ye?? saya sering terpikir tpp buntu krn bukan senang utk menasihati org2 tua ni.. kadang kala juga, saya teringin sangat merapatkan saf dgn yg lain tetapi mereka tidak berbuat begitu..  saya hanya mampu berdoa supaya dilembutkan hati mereka menerima kebenaran ini.. Insya Allah..

wasalam..

0 comments:

Powered By Blogger